Na rozdiel od infra a fínskej sauny, ktoré majú suché prostredie, bylinková a parná sauna ponúkajú úplný opak.

Parná sauna má dokonca 100% vlhkosť pri teplote od 50 – 60 stupňov Celzia. Veľmi dôležité je, že do parnej sauny  sa nechodí v plachte, len s malým uterákom na sedenie.

Skôr než sa usadíme v saune, dôkladne si osprchujeme svoje miesto. Vlhkosť má blahodarné účinky na všetko, čo sa týka dýchacieho aparátu, teda od ľahkých dýchacích katarov, až po astmu. Doba saunovania v pare by nemala presiahnuť 20 minút.

 

 

Bylinková sauna je na ľudský organizmus ešte šetrnejšia ako para, pretože vlhkosť v tejto saune nepresahuje 50 %. Pridaním éterických olejov do pary je veľmi príjemné a má terapeutické vlastnosti.

Aj keď bylinková sauna nenahradí medicínske kúry, určite pomôže v prevencii proti ochoreniam dýchacieho aparátu. Výhodou oproti parnej saune je fakt, že čas strávený v nej môže trvať aj 40 min.

Kombináciou rôznych sáun vám nielen príjemne ubehne čas, oddýchnete si a uvoľníte sa, ale urobíte aj niečo pre svoje zdravie. Oveľa lepšie je chorobám predchádzať ako ich neskôr liečiť. A presne toto sauny spĺňajú, zvýšia vám odolnosť organizmu a naštartujú imunitný systém.

Prajeme vám krásny zážitok.